The tablets as a tool for work in the learning process. Studio 4th primary

Authors

  • Maria Victoria Aguiar Universidad de Las palmas de Gran Canaria
  • Beatriz Correas Suárez Universidad de Las palmas de Gran Canaria

DOI:

https://doi.org/10.21556/edutec.2015.54.281

Keywords:

tablet, skills, teaching and learning

Abstract

This paper arises from an agreement between research group Social ULPGC Technology and the Ministry of Education of the Canary Islands, to realize a study on the tablets as a tool for teaching and learning. The objectives would be to analyze the benefits, and report to allow teachers to have a guide and compilation of apps for work skills in math, English and special education. An evaluation was made by detecting and checking technology needs satisfaction in its use. If we remember that school the linkage have with electronic devices, the incorporation into the teaching-learning gives them an alternative vision and generates a playful side, bringing greater motivation and concentration is achieved.

 

 

Funding

Consejería de Educación del Gobierno de Canarias

Downloads

Download data is not yet available.

References

Area, M. (2008). Innovación pedagógica con TIC y el desarrollo de las Competencias Informacionales y Digitales. Investigación en la escuela, Nª 64, pp 5-18

Castillo, C; Roura, M.; Sánchez, A. (2012). Tendencias actuales en el uso de dispositivos móviles en educación. La Educ@ción digital Magazine. Nº 147. Juio 2102. 1-21

Cita Centro Internacional de Tecnologías Avanzadas. Proyecto e-book y educación. Dedos: Tabletas digitales en el aula. http://www.territorioebook.com/escuela/principal/

Gómez, M (2005). Estudio sobre aulas digitales para enseñanza presencial. 178- Tendencias Pedagógicas 10, pp. 178- 197

Lozano, R. (2011) De las 'TIC/TAC': de las tecnologías de la información y comunicación a las tecnologías del aprendizaje y del conocimiento. Anuario ThinkEPI, 2011, v. 5, pp. 45-47.http://www.thinkepi.net/las-tic-tac-de-las-tecnologias-de-la-informacion-y-comunicacion-a-las-tecnologias-del-aprendizaje-y-del-conocimiento#sthash.aHOn42Hq.dpuf

Marés, L. (2012). Tablets en Educación: Oportunidades y desafíos en políticas uno a uno. Organización de Estados Iberoamericanos Oficina Regional Buenos Aires. Argentina. http://www.oei.es/70cd/Tabletseneducacion.pdf

Moya, M (2013) De las TICs a las TACs: la importancia de crear contenidos educativos digitales. Revista DIM Nº 27 - diciembre - ISSN: 1699-3748. http://www.pangea.org/dim/revista.htm

Ortega, R. (2011). Tablets. La revolución táctil. http://recursostic.educacion.es/observatorio/web/ca/equipamiento-tecnologico/hardware/1012-tablets-la-revolucion-tactil-

Published

21-12-2015

How to Cite

Aguiar, M. V., & Correas Suárez, B. (2015). The tablets as a tool for work in the learning process. Studio 4th primary. Edutec, Revista Electrónica De Tecnología Educativa, (54), a318. https://doi.org/10.21556/edutec.2015.54.281