ICT school 2.0: Elementary student learning in educational, social and family contexts
DOI:
https://doi.org/10.21556/edutec.2013.45.30Keywords:
Aprendizaje digital, Estrategias de aprendizaje, Aprender a aprenderAbstract
The use of Information Technology and Communication (ICT) as an educational tool in the classroom offered, as many studies show, ample opportunities in school. But it also requires the development of new learning models. This paper intended to detect ICT training needs of 353 Primary pupils and 48 parents in Spain and Slovakia Schools, to evaluate learning in students. In accordance with this approach, you can achieve better academic performance, reaching a strategic digital learning, although this implies the need for digital literacy of students and their families.
Downloads
References
ALMERICH, G., SUÁREZ, J., ORELLANA, N. y DÍAZ, Mª.I. (2010). La relación entre la integración de las Tecnologías de la Información y Comunicación y su conocimiento. RIE, 28(1); 31-50.
COMREY, A.L. (1985). Manual de Análisis Factorial. Madrid: Cátedra.
EXPÓSITO, J. y OLMEDO, E. (2006). La evaluación de programas. Teoría, investigación y práctica. Granada: Grupo Editorial Universitario.
EXPÓSITO, J. y MANZANO, B. (2010). Tareas educativas interactivas, motivación y estrategias de aprendizaje, en Educación Primaria, a partir de un currículum modulado por Nuevas Tecnologías. TESI, 11(1), 330-351.
GARCÍA, E. GIL, J. y RODRÍGUEZ, G. (2000): Análisis factorial, Cuadernos de estadística 7, La Muralla /Hespérides: Madrid / Salamanca.
HERNÁNDEZ, M.J. y FUENTES, M. (2011). Aprender a informarse en la red: ¿son los estudiantes eficientes buscando y seleccionando información? TESI, 12(1); 47-78.
RICOY, Mª C., FELIZ, T. y SEVILLANO, Mª. L. (2010). Competencias para la utilización de las herramientas digitales en la Sociedad de la Información. Educación XX1, 13(1); 199-219.
RODRÍGUEZ, Mª.T y SOLANO, I. (2011). Alfabetización y competencia digital en Educación Secundaria. En Martínez, F. y Solano, I. (coord.) (2011). Comunicación y relaciones sociales de los jóvenes en la red. Alcoy: Marfil.
TORRES, A. y PRENDES, Mª. P. (2011). La respuesta para diversas preguntas: La web 2.0. En Prendes, Mª. P. (Coord.) (2011). Tecnologías, Desarrollo Universitario y Pluralidad Cultural. Alicante: Marfil.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
By submitting the paper, the authors assign the publication rights to the journal Edutec. For its part, Edutec authorises its distribution as long as its content is not altered and its origin is indicated. At the end of each article published in Edutec, the citation procedure is indicated.
The management and editorial board of Edutec Revista Electrónica de Tecnología Educativa do not accept any responsibility for the statements and ideas expressed by the authors in their work.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)