Presentation of the special section: University Didactics. New Literacies for Expanded Environments
DOI:
https://doi.org/10.21556/edutec.2025.91.3929Keywords:
didactics, university, hybridisation, environment, taskAbstract
Presentation of the special section: University Didactics. New Literacies for Expanded Environments
Downloads
References
Andrés, G. D., Cherniz, A. S., Gareis, F., y Tossolini, I. del R. (2005). Estrategias de innovación pedagógica en carreras presenciales: tensiones entre presencialidad y virtualidad. Edutec, Revista Electrónica de Tecnología Educativa, (91), 70-80. https://doi.org/10.21556/edutec.2025.91.3589 DOI: https://doi.org/10.21556/edutec.2025.91.3589
Bartolomé Pina, A. (2025). ¿Todavía es posible enseñar en la universidad? El cambio de paradigma. Edutec, Revista Electrónica de Tecnología Educativa, (91), 21-37. https://doi.org/10.21556/edutec.2025.91.3851 DOI: https://doi.org/10.21556/edutec.2025.91.3851
Díez-Gutiérrez, E.-J., y Jarquín-Ramírez, M.-R. (2025). La Educación Superior en entornos virtuales: riesgos educativos del uso de tecnología privada al servicio del capitalismo digital. Edutec, Revista Electrónica de Tecnología Educativa, (91), 55-69. https://doi.org/10.21556/edutec.2025.91.3665 DOI: https://doi.org/10.21556/edutec.2025.91.3665
Escaño, C., y Mañero, J. (2025). Maptelling: narrativa multimodal y cartografía social: Favorecer un tercer espacio educativo y artístico para el desarrollo inclusivo comunitario. Edutec, Revista Electrónica de Tecnología Educativa, (91), 94-116. https://doi.org/10.21556/edutec.2025.91.3427 DOI: https://doi.org/10.21556/edutec.2025.91.3427
González Dávila, M. J. (2025). Alfabetismos multimodales en la didáctica universitaria: hibridación de entornos y experiencias de aprendizaje en la era digital. Edutec, Revista Electrónica De Tecnología Educativa, (91), 81-93. https://doi.org/10.21556/edutec.2025.91.3681 DOI: https://doi.org/10.21556/edutec.2025.91.3681
Jaramillo Mediavilla, L., Basantes-Andrade, A., Casillas-Martín, S., y Cabezas-González, M. (2025). Gamificación en la enseñanza universitaria: retos didácticos y tecnológicos . Edutec, Revista Electrónica de Tecnología Educativa, (91), 167-184. https://doi.org/10.21556/edutec.2025.91.3695 DOI: https://doi.org/10.21556/edutec.2025.91.3695
Kap, M. (2025). Vanguardias didácticas: cartografías para una didáctica indisciplinada en la educación superior. Edutec, Revista Electrónica de Tecnología Educativa, (91), 38-54. https://doi.org/10.21556/edutec.2025.91.3843 DOI: https://doi.org/10.21556/edutec.2025.91.3843
Mejia-Lobo, M., Gil-Fernández, R., y Calderón-Garrido, D. (2025). Evaluación del impacto de una red social académica diseñada para promover el aprendizaje entre estudiantes de Ingeniería de Sistemas en Manizales, Colombia. Edutec, Revista Electrónica de Tecnología Educativa, (91), 150-166. https://doi.org/10.21556/edutec.2025.91.3567 DOI: https://doi.org/10.21556/edutec.2025.91.3567
Mendizábal Benítez, C.., Alarcón Montiel, E., y Martínez Rámila, K. P. (2025). El diseño de entornos educativos virtuales como desafío y vertiente para el aprendizaje: Significados del docente universitario. Edutec, Revista Electrónica de Tecnología Educativa, (91), 133-149. https://doi.org/10.21556/edutec.2025.91.3701 DOI: https://doi.org/10.21556/edutec.2025.91.3701
Ortega-Camarillo, D., Flores-Fahara, M., y Bailey-Moreno, J. (2025). Colaboración y liderazgo distribuido mediados por tecnología en una comunidad de pràctica. Edutec, Revista Electrónica de Tecnología Educativa, (91), 117-132. https://doi.org/10.21556/edutec.2025.91.3549 DOI: https://doi.org/10.21556/edutec.2025.91.3549
Suarez-Guerrero, C., Arroyo-Sagasta, A., y Ferrarelli, M. (2025). Hibridación de la enseñanza universitaria: redefiniendo el entorno, los alfabetismos y la tarea desde la didáctica. Edutec, Revista Electrónica de Tecnología Educativa, (91), 5-20. https://doi.org/10.21556/edutec.2025.91.3907 DOI: https://doi.org/10.21556/edutec.2025.91.3907
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Edutec, Revista Electrónica de Tecnología Educativa

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
By submitting the paper, the authors assign the publication rights to the journal Edutec. For its part, Edutec authorises its distribution as long as its content is not altered and its origin is indicated. At the end of each article published in Edutec, the citation procedure is indicated.
The management and editorial board of Edutec Revista Electrónica de Tecnología Educativa do not accept any responsibility for the statements and ideas expressed by the authors in their work.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)