Las condiciones institucionales de formación de los maestros para el uso de las nuevas tecnologías en la escuela primaria
DOI:
https://doi.org/10.21556/edutec.2008.27.465Keywords:
Profesores, Formación docente, Actualización, Nuevas Tecnologías, Relaciones institucionalesAbstract
En este artículo se presentan los resultados finales de una investigación de tipo cualitativo con enfoque etnográfico, mediante la modalidad de estudio de caso que se realizó en dos escuelas primarias federalizadas, en éste estudio participaron profesores, alumnos y directivos. El análisis de los datos y entrevistas a profesores de 5° y 6° que tienen enciclomedia en el aula se realizó desde los diferentes acercamientos que el profesorado ha tenido con las Nuevas Tecnologías. En ésta investigación se da cuenta de la falta de un proyecto de formación y actualización para el uso de las Nuevas Tecnologías, ante esto el docente hace uso de diferentes perspectivas para aprender ha usar la tecnología como son: la escuela, el aula, su casa y algunos cursos impartidos por la SEP.
Abstract
In this article the final results of an investigation of qualitative type with ethnographic approach appear, by means of the modality of study of case that was made in two federalizadas primary schools, in this one study participated professors, students and directors. The analysis of the data and interviews to professors of 5° and 6° who have enciclomedia in the classroom made from the different approaches that the teaching staff has had with the New Technologies. In this one investigation one occurs to account of the lack of a project of formation and update for the use of the New Technologies, before this the educational one makes use of different perspective to learn has to use the technology as they are: the school, the classroom, its house and some courses distributed by the SEP.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
By submitting the paper, the authors assign the publication rights to the journal Edutec. For its part, Edutec authorises its distribution as long as its content is not altered and its origin is indicated. At the end of each article published in Edutec, the citation procedure is indicated.
The management and editorial board of Edutec Revista Electrónica de Tecnología Educativa do not accept any responsibility for the statements and ideas expressed by the authors in their work.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)