Evolución del modelo docente: efectos de la incorporación del uso de una plataforma virtual, vídeos educativos y CD interactivos
DOI:
https://doi.org/10.21556/edutec.2009.30.485Keywords:
Modelo docente, TIC, Proceso enseñanza-aprendizaje, Plataformas virtualesAbstract
En este artículo se describen las conclusiones que se han obtenido en la evolución de las experiencias docentes realizadas en tres asignaturas diferentes relacionadas con la Organización de Empresas aplicándose y evaluándose tres modelos diferentes de docencia, experiencias que esperamos sirva de reflexión sobre cómo mejorar el proceso enseñanza-aprendizaje.
El objetivo del último modelo puesto en práctica es aplicar una metodología de trabajo que complemente la formación presencial que reciben los alumnos, y demostrar por una parte que el uso de las nuevas tecnologías como elemento adicional de la enseñanza presencial puede mejorar el nivel de aprendizaje y la motivación de los alumnos.
AbstractThis paper describes the results from an educational research which aim has been an experimental implementation of a several teaching models in three different subjetcs. The experience has revealed that innovations introduced in the didactic resources and methods, and in the evaluation system have allowed to advance towards a better educational model.
The aim of the last model is applying a methodology in order to complement the traditional teaching model and to demonstrate that ICT are an important tool of the process of teaching-learning.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
By submitting the paper, the authors assign the publication rights to the journal Edutec. For its part, Edutec authorises its distribution as long as its content is not altered and its origin is indicated. At the end of each article published in Edutec, the citation procedure is indicated.
The management and editorial board of Edutec Revista Electrónica de Tecnología Educativa do not accept any responsibility for the statements and ideas expressed by the authors in their work.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)