Educación alternativa: Una propuesta de Prácticas y Evaluación de Aprendizajes
DOI:
https://doi.org/10.21556/edutec.2007.24.487Keywords:
Pedagogía universitaria, Educación alternativa, educación alternativa, aprendizajes significativos, criterios de evaluación, prácticas alternativas, Aprendizajes significativos, Criterios de evaluación, Prácticas alternativasAbstract
La universidad está todavía en camino hacia la construcción de un proceso de enseñanza–aprendizaje–desarrollo, que posibilite la formación de individuos profesionales idóneos y competentes en un contexto social, económico y cultural en constante cambio. Como un intento de superar este estado y de lograr aprendizajes significativos en los alumnos adoptamos la educación alternativa.
En este artículo, se plantea una propuesta de distintos tipos de prácticas alternativas y criterios de evaluación para una asignatura.
Abstract
The university is still in road toward the construction of a teaching-learning-development process that facilitates the formation of suitable and competent professional individuals in a social, economic and cultural context in constant change. As intent of overcoming this state and of achieving significant learning in the students we adopt the alternative education.
In this paper, we think about a proposal of different types of alternative practices and evaluation approaches for a curse.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
By submitting the paper, the authors assign the publication rights to the journal Edutec. For its part, Edutec authorises its distribution as long as its content is not altered and its origin is indicated. At the end of each article published in Edutec, the citation procedure is indicated.
The management and editorial board of Edutec Revista Electrónica de Tecnología Educativa do not accept any responsibility for the statements and ideas expressed by the authors in their work.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)