Universidad: NTIC, interacción y aprendizaje

Authors

  • Gerardo Meneses Benítez Universidad Rovira i Virgili. Facultat de Ciències de l'Educacó i Psicología

DOI:

https://doi.org/10.21556/edutec.2006.20.518

Keywords:

Interacción, Aprendizaje, Comunicación

Abstract

El trabajo que se presenta tiene como punto de partida la percepción o valoración que todos hemos realizado al finalizar un curso o programa educativo de que se ha producido, o no,  un aprendizaje a lo largo del mismo - independientemente de su carácter presencial o virtual -. Se aborda esta situación mediante el estudio de la influencia de las nuevas tecnologías de la información y de la comunicación en la enseñanza en la universidad y de forma más específica por medio de una investigación que persigue la identificación y caracterización de la interacción como elemento clave en el aprendizaje.


Abstract

This paper has, as a starting point, the appreciation and assessment we all have done at the end of a course or educative program we have assesst, whether or not, there's been a learning throughout the whole program – apart from its virtual or presencial character-. The situation has been undertaken by means of the study of the influence the new technologies of information and communication, have in the university teachings and, more precisely, through the investigation that aims at the interactivity identification as a key factor in the learnings in teaching: tools contributions, things that might changes, the nature of the interactivity accomplishment, the impact, the insertion of the different elements...

Downloads

Download data is not yet available.

Published

20-01-2006

How to Cite

Meneses Benítez, G. (2006). Universidad: NTIC, interacción y aprendizaje. Edutec, Revista Electrónica De Tecnología Educativa, (20), a061. https://doi.org/10.21556/edutec.2006.20.518

Issue

Section

Journal articles