Gamification of learning and motivation in university students. Elaboration of an interactive story: MOTORIA-X

Authors

  • Joel Manuel Prieto Andreu Universidad Internacional de la Rioja (UNIR)

DOI:

https://doi.org/10.21556/edutec.2018.66.1085

Keywords:

gamification, motivation, learning, illusion, Classcraft

Abstract

The aim of the study is to gamify the subject of Physical Expressive Activities and Psychomotor in Career of Primary Education, by applying different game mechanics and dynamics through the online platform Classcraft, observing if learning and motivation in the students is improved. An initial opinion questionnaire was used to check the motivation and the subject was gamified using a multisensory learning focus and cooperative work techniques, assigning them different work roles

The conclusions show improvements in the students qualifications, increasing both the motivation for the subject and improving the learning of the students. Finally, the process of developing the interactive graphic adventure MOTORIA-X with Twine and its Android application is explained.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Joel Manuel Prieto Andreu, Universidad Internacional de la Rioja (UNIR)

Joel Prieto Andreu es Doctor en Ciencias de la Actividad Física y del Deporte (con las menciones Sobresaliente Cum Laude y Doctor Internacional) por la Universidad de Murcia. Desde el 2013 hasta el 2018 ha trabajado como Profesor a tiempo completo en la Universidad Cardenal Herrera, CEU, en Castellón, impartiendo docencia en los Grados de Magisterio de Educación Infantil y Primaria. Actualmente trabaja en los Grados de Magisterio en Educación y Primaria de la UNIR.

Previo a su trabajo investigador Joel Prieto Andreu ha tenido experiencia en el sector deportivo, siendo monitor de tenis y preparador físico de jugadores con ranking regional durante más de ocho años, trabajando como Profesor de Educación Física, publicando artículos de opinión en diferentes ámbitos de comunicación, asociaciones deportivas, etc.

Ha recibido una beca Erasmus de Investigación realizando una estancia predoctoral en la Universidade Lusófona de Lisboa (2012). Ha asistido a múltiples encuentros, cursos, Seminarios, Congresos y Jornadas Nacionales e Internacionales, y, específicamente, con la línea de investigación de Psicología y Lesiones Deportivas, ha expuesto 12 ponencias y ha publicado 19 artículos en revistas.

Published

27-12-2018

How to Cite

Prieto Andreu, J. M. (2018). Gamification of learning and motivation in university students. Elaboration of an interactive story: MOTORIA-X. Edutec, Revista Electrónica De Tecnología Educativa, (66), 77–92. https://doi.org/10.21556/edutec.2018.66.1085