Serious games: learning through play for the development of multiple intelligences in primary school children

Authors

  • María Esther Del-Moral-Pérez Universidad de Oviedo
  • Alba Patricia Guzmán-Duque Universidad Cooperativa de Colombia
  • Laura Carlota Fernández Universidad de Oviedo

DOI:

https://doi.org/10.21556/edutec.2014.47.121

Keywords:

videojuegos, inteligencias múltiples, educación primaria, competencias sociales, aprendizaje interactivo

Abstract

This research shows how certain serious games can contribute to the development of multiple intelligences at primary school. We describe an innovative experience supported by the routine weekly use of a video game with elementary school students (N=101). Results collated with a control group showed significant increases in their minds -using the instrument (Prieto & Ferrándiz, 2001) before and after the experience- especially mathematics and viso-space in girls, and linguistics and interpersonal in children, where girls benefit most globally. It invites to reflect on the required teaching qualification for these instruments ludic, this tools are reducing the cognitive effort involving some learning opportunities, and achieve successful yields.

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Author Biographies

María Esther Del-Moral-Pérez, Universidad de Oviedo

Área de Didáctica y Organización Escolar

Facultad de Formación del Profesorado y Educación

Universidad de Oviedo

Alba Patricia Guzmán-Duque, Universidad Cooperativa de Colombia

Coordinadora de Investigaciones

Facultad de Ciencias Administrativas Económicas y Contables

 

Laura Carlota Fernández, Universidad de Oviedo

Doctoranda becaria del programa de ayudas predoctorales Severo Ochoa en la Facultad de Formación del Profesorado y Educación. Universidad de Oviedo

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Published

22-12-2014

How to Cite

Del-Moral-Pérez, M. E., Guzmán-Duque, A. P., & Fernández, L. C. (2014). Serious games: learning through play for the development of multiple intelligences in primary school children. Edutec, Revista Electrónica De Tecnología Educativa, (47), a267. https://doi.org/10.21556/edutec.2014.47.121