Socio-factice strategies feasible to apply in virtual learning environments

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21556/edutec.2019.69.1289

Keywords:

socio-affective strategies, socio-affective education, virtual learning environments

Abstract

This article relates to the feasible socio-affective strategies to be applied in virtual learning environments (VLE) to optimize the training process and the moral and professional development of students and teachers.

Through the content analysis method and a Pareto diagram, some socio-affective strategies were identified that, according to the participants perception, are feasible to be applied in VLE.

According to results, 70 and 100 percent of the advisors identified 11 strategies out of a total of 15, with high importance for applying them in their virtual teaching-learning process.

The authors consider that these results will be useful in future studies related to the socio-affective needs of students who choose virtual modality, as well as to identify teacher training needs related to socio-affective education.

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Author Biography

Rubí Estela Morales Salas, Universidad de Guadalajara (Mexico)

-Mexicana, Licenciada en Contaduría Pública por la Universidad de Guadalajara (UdeG).

-Maestría en Administración por la (UdeG).

-Doctorado en Educación por la Universidad Marista de Guadalajara.

-Adscrita al Sistema de Universidad Virtual de la UdeG en la Coordinación de Programas Educativos y a la Maestría en Administración de Negocios incluida al Padrón de CONACYT, sede CUCEA.

-Evaluada por el Programa para el Desarrollo Profesional Docente, para el Tipo Superior (PRODEP) desde el 2012.

-Miembro del Sistema Nacional de Investigadores (SIN)  a partir del 2018.

-Certificada por CERTIDEMS (Proceso de certificación de competencias docentes para la Educación Media Superior). Primera generación 2009.

-Certificada por el Consejo Nacional de Normalización y Certificación de Competencias Laborales, acreditado por el organismo nacional CONOCER, en la norma: "Impartición de cursos de capacitación presenciales". 2010.

-Certificada por el Consejo Nacional de Normalización y Certificación de Competencias Laborales, acreditado por el organismo nacional CONOCER, en la norma "Diseño de cursos de capacitación presenciales, sus instrumentos de evaluación y material didáctico". 2010.

-Certificada por la Asociación Nacional de Facultades y Escuelas de Contaduría y Administración (ANFECA). 2018.

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Published

30-09-2019

How to Cite

Morales Salas, R. E., & Curiel Peón, L. (2019). Socio-factice strategies feasible to apply in virtual learning environments. Edutec, Revista Electrónica De Tecnología Educativa, (69), 36–52. https://doi.org/10.21556/edutec.2019.69.1289