Assessment tools classification for MOOC

Authors

  • Enrique Sánchez Acosta Universidad Europea
  • Juan José Escribano Otero Universidad Europea

DOI:

https://doi.org/10.21556/edutec.2014.48.137

Keywords:

Evaluación, Evaluación entre iguales, Cursos masivos online, automatismos, interacción social

Abstract

Step by step it has been clearing up the main questions of the MOOCs (Massive Open Online Course) however continue to emerge uncertainties about how should they be the evaluation systems in massive online courses. A good classification of these systems can help teachers to improve assessment tools and make students feel more motivated, reducing the high dropout rate.

Research provided by this paper aims to identify and clarify these assessment tools for MOOC. They have been conducted a set of experiments with different platforms and more than 15,000 students and have concluded that the assessment tools used in MOOC affect their completion rate.

Funding

Universidad Europea

U-MOOC

Coursera

Google INC

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Enrique Sánchez Acosta, Universidad Europea

Ingeniero de Software en Soft S.A

Responsable de Innovación en el desarrollo de Presto

Doctorando en Tecnologías de Información Aplicadas en la Universidad Europea


Juan José Escribano Otero, Universidad Europea

Director del departamento de informática,

automática y comunicaciones de la Universidad Europea


References

Attali, Y., y Burstein, J. (2006). Automated essay scoring with e-rater® V. 2. The Journal of Technology, Learning and Assessment, 4(3).

Burstein, J. (2003). The e-rater scoring engine: Automated essay scoring with natural language processing. Automated essay scoring: A cross-disciplinary perspective, 113–121.

Diez Fumero, T., y Hernández Fernández, H. (2009). Un sitio Web sobre un sistema de evaluación del aprendizaje para la matemática superior, como dispositivo orientador a profesores y estudiantes. Memorias del VI Coloquio de Experiencias Educativas en el contexto universitario. Recuperado a partir de http://site.ebrary.com/lib/bibliouem/docDetail.action?docID=10286710

Evaluación del aprendizaje - Monografías.com. (s.f.). . Recuperado julio 23, 2013, a partir de http://www.monografias.com/trabajos93/la-evaluacion-aprendizaje/la-evaluacion-aprendizaje.shtml

Ezeiza, A. (2013). ¡Horror! ¡Me evalúa un Robot! Boletín SCOPEO No 85. Recuperado a partir de http://scopeo.usal.es/horror-me-evalua-un-robot/

Granger, S., Hung, J., y Petch-Tyson, S. (2002). Computer learner corpora, second language acquisition, and foreign language teaching (Vol. 6). John Benjamins.

Guerrero, C. S. (2010). Aprendizaje cooperativo e interacción asincrónica textual en contextos educativos virtuales. Pixel-Bit: Revista de medios y educación, (36), 53–67.

De Haro, J. J. (2010). Redes sociales para la educación. Ponencia Uso educativo de las.

Human Readers. (s.f.). . Recuperado noviembre 6, 2013, a partir de http://humanreaders.org/petition/index.php

Inmaculada Fernández Fernández. (s.f.). Evaluación como medio en el proceso enseñanza-aprendizaje. Recuperado a partir de http://www.eduinnova.es/sep2010/20evaluacion.pdf

Katy Jordan. (s.f.). Synthesising MOOC completion rates. MoocMoocher. Recuperado julio 24, 2013, a partir de http://moocmoocher.wordpress.com/2013/02/13/synthesising-mooc-completion-rates/

Knoch, U. (2009). Diagnostic writing assessment: The development and validation of a rating scale (Vol. 17). Peter Lang.

Markoff, J. (2013, abril 4). New Test for Computers: Grading Essays at College Level. The New York Times. Recuperado a partir de http://www.nytimes.com/2013/04/05/science/new-test-for-computers-grading-essays-at-college-level.html

McAuley, A., Stewart, B., Siemens, G., y Cormier, D. (2010). The MOOC model for digital practice.

Pappano, L. (2012). The Year of the MOOC. The New York Times, 4.

Sánchez Acosta, E, y Escribano, J.J. (2013). Posibles mejoras en las plataformas MOOC para superar el «abismo de incertidumbre»: Diseño web adaptativo y E -evaluación. SCOPEO INFORME No2. MOOC: Estado de la situación actual, posibilidades, retos y futuro, 220-237. Recuperado a partir de http://scopeo.usal.es/wp-content/uploads/2013/06/scopeoi002.pdf

Siemens, G. (2010). Capítulo 5 Conectivismo: Una teoría de aprendizaje para la era digital. Conectados en el ciberespacio, 77.

Steinhart, D. (2000). Summary street: An LSA based intelligent tutoring system for writing and revising summaries. Unpublished Doctoral Dissertation, University of Colorado.

Wikipedia. (2013). Udacity — Wikipedia, La enciclopedia libre. Recuperado a partir de http://es.wikipedia.org/w/index.php?title=Udacity&oldid=69872595

Published

29-06-2014

How to Cite

Sánchez Acosta, E., & Escribano Otero, J. J. (2014). Assessment tools classification for MOOC. Edutec, Revista Electrónica De Tecnología Educativa, (48), a279. https://doi.org/10.21556/edutec.2014.48.137

Issue

Section

Journal articles