Assessment tools classification for MOOC
DOI:
https://doi.org/10.21556/edutec.2014.48.137Keywords:
Evaluación, Evaluación entre iguales, Cursos masivos online, automatismos, interacción socialAbstract
Step by step it has been clearing up the main questions of the MOOCs (Massive Open Online Course) however continue to emerge uncertainties about how should they be the evaluation systems in massive online courses. A good classification of these systems can help teachers to improve assessment tools and make students feel more motivated, reducing the high dropout rate.
Research provided by this paper aims to identify and clarify these assessment tools for MOOC. They have been conducted a set of experiments with different platforms and more than 15,000 students and have concluded that the assessment tools used in MOOC affect their completion rate.
Funding
Universidad Europea
U-MOOC
Coursera
Google INC
Downloads
References
Attali, Y., y Burstein, J. (2006). Automated essay scoring with e-rater® V. 2. The Journal of Technology, Learning and Assessment, 4(3).
Burstein, J. (2003). The e-rater scoring engine: Automated essay scoring with natural language processing. Automated essay scoring: A cross-disciplinary perspective, 113–121.
Diez Fumero, T., y Hernández Fernández, H. (2009). Un sitio Web sobre un sistema de evaluación del aprendizaje para la matemática superior, como dispositivo orientador a profesores y estudiantes. Memorias del VI Coloquio de Experiencias Educativas en el contexto universitario. Recuperado a partir de http://site.ebrary.com/lib/bibliouem/docDetail.action?docID=10286710
Evaluación del aprendizaje - Monografías.com. (s.f.). . Recuperado julio 23, 2013, a partir de http://www.monografias.com/trabajos93/la-evaluacion-aprendizaje/la-evaluacion-aprendizaje.shtml
Ezeiza, A. (2013). ¡Horror! ¡Me evalúa un Robot! Boletín SCOPEO No 85. Recuperado a partir de http://scopeo.usal.es/horror-me-evalua-un-robot/
Granger, S., Hung, J., y Petch-Tyson, S. (2002). Computer learner corpora, second language acquisition, and foreign language teaching (Vol. 6). John Benjamins.
Guerrero, C. S. (2010). Aprendizaje cooperativo e interacción asincrónica textual en contextos educativos virtuales. Pixel-Bit: Revista de medios y educación, (36), 53–67.
De Haro, J. J. (2010). Redes sociales para la educación. Ponencia Uso educativo de las.
Human Readers. (s.f.). . Recuperado noviembre 6, 2013, a partir de http://humanreaders.org/petition/index.php
Inmaculada Fernández Fernández. (s.f.). Evaluación como medio en el proceso enseñanza-aprendizaje. Recuperado a partir de http://www.eduinnova.es/sep2010/20evaluacion.pdf
Katy Jordan. (s.f.). Synthesising MOOC completion rates. MoocMoocher. Recuperado julio 24, 2013, a partir de http://moocmoocher.wordpress.com/2013/02/13/synthesising-mooc-completion-rates/
Knoch, U. (2009). Diagnostic writing assessment: The development and validation of a rating scale (Vol. 17). Peter Lang.
Markoff, J. (2013, abril 4). New Test for Computers: Grading Essays at College Level. The New York Times. Recuperado a partir de http://www.nytimes.com/2013/04/05/science/new-test-for-computers-grading-essays-at-college-level.html
McAuley, A., Stewart, B., Siemens, G., y Cormier, D. (2010). The MOOC model for digital practice.
Pappano, L. (2012). The Year of the MOOC. The New York Times, 4.
Sánchez Acosta, E, y Escribano, J.J. (2013). Posibles mejoras en las plataformas MOOC para superar el «abismo de incertidumbre»: Diseño web adaptativo y E -evaluación. SCOPEO INFORME No2. MOOC: Estado de la situación actual, posibilidades, retos y futuro, 220-237. Recuperado a partir de http://scopeo.usal.es/wp-content/uploads/2013/06/scopeoi002.pdf
Siemens, G. (2010). Capítulo 5 Conectivismo: Una teoría de aprendizaje para la era digital. Conectados en el ciberespacio, 77.
Steinhart, D. (2000). Summary street: An LSA based intelligent tutoring system for writing and revising summaries. Unpublished Doctoral Dissertation, University of Colorado.
Wikipedia. (2013). Udacity — Wikipedia, La enciclopedia libre. Recuperado a partir de http://es.wikipedia.org/w/index.php?title=Udacity&oldid=69872595
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
By submitting the paper, the authors assign the publication rights to the journal Edutec. For its part, Edutec authorises its distribution as long as its content is not altered and its origin is indicated. At the end of each article published in Edutec, the citation procedure is indicated.
The management and editorial board of Edutec Revista Electrónica de Tecnología Educativa do not accept any responsibility for the statements and ideas expressed by the authors in their work.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)