Diseño y validación de un cuestionario dirigido a describir la evaluación en procesos de educación a distancia
DOI:
https://doi.org/10.21556/edutec.2011.35.412Keywords:
Evaluación, Educación a distancia, Diseño de cuestionarios, Validación por juicio de expertosAbstract
El presente trabajo expone los pasos seguidos para el diseño y la validación mediante juicio de expertos de un cuestionario dirigido a describir, desde la perspectiva del docente, la evaluación en procesos de educación a distancia. Tratándose de un instrumento de elaboración propia, necesariamente debía ser validado mediante algún procedimiento metodológicamente adecuado, por lo que se sometió a validación de contenido por expertos en tres dimensiones clave. Todas las respuestas y sugerencias fueron procesadas, analizadas y consideradas para la construcción de la versión final de un cuestionario útil para su propósito y con validez científica.
Design and validation of a questionnaire aimed to describe assessment in distance education processes
Abstract
This paper presents the steps followed to design and validate by expert opinion a questionnaire aimed to describe, from the teachers' perspective, assessment in distance learning processes. Being a home-made instrument, it had to be validated by a methodologically sound procedure, so it was subjected to content validation by experts in three key dimensions. All responses and suggestions were processed, analyzed and considered for the construction of the final version of a questionnaire useful for its purpose and scientifically valid.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
By submitting the paper, the authors assign the publication rights to the journal Edutec. For its part, Edutec authorises its distribution as long as its content is not altered and its origin is indicated. At the end of each article published in Edutec, the citation procedure is indicated.
The management and editorial board of Edutec Revista Electrónica de Tecnología Educativa do not accept any responsibility for the statements and ideas expressed by the authors in their work.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)