Diseño de curso virtual para apoyar el proceso de enseñanza aprendizaje de la disciplina de ingeniería y gestión de software en la universidad de las ciencias informáticas
DOI:
https://doi.org/10.21556/edutec.2010.34.421Keywords:
Tecnología de la Información y las Comunicaciones, Ingeniería de Software, Proceso de Enseñanza-Aprendizaje, Entorno Virtual, Curso VirtualAbstract
Este articulo muestra las distintas etapas y los resultados correspondientes al diseño, desarrollo e implementación de un curso virtual de Ingeniería de Software, cuyo objetivo era potenciar el desarrollo del proceso de enseñanza-aprendizaje de la Ingeniería de Software en la Universidad. Como referencia se utilizo el modelo ADDIE, que preemitió la evaluación del curso. Los resultados obtenidos certificaron la calidad del producto y el cumplimiento de sus objetivos.
Virtual course desing to support the teaching learning process of de discipline of software engineering and management at the university of computer science
Abstract
This article shows the various stages and results for the design, development and implementation of a virtual course of Software Engineering, whose aim was to promote the development of teaching-learning process of Software Engineering at the University. As a reference ADDIE model was used, which allowed the evaluation of the course. Final results certified the quality of the project and compliance with the objectives.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
By submitting the paper, the authors assign the publication rights to the journal Edutec. For its part, Edutec authorises its distribution as long as its content is not altered and its origin is indicated. At the end of each article published in Edutec, the citation procedure is indicated.
The management and editorial board of Edutec Revista Electrónica de Tecnología Educativa do not accept any responsibility for the statements and ideas expressed by the authors in their work.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)