Análisis de las intervenciones de apertura de foros de formación online desde una perspectiva discursivo multimedial y didáctico discursiva
DOI:
https://doi.org/10.21556/edutec.2010.33.434Keywords:
Tecnologías de la información y la comunicación, Interacción en línea, Aprendizaje mediado por la computadoraAbstract
No cualquier uso de las tecnologías de la información y la comunicación garantiza la construcción del conocimiento. Se vuelve entonces importante estudiar las modalidades comunicativas en los foros. En relación con ello, y considerando que la emisión iniciadora suele funcionar como guía de las emisiones subsiguientes, se propone elaborar una caracterización de la intervención de apertura de los foros. Para ello, se analizan dichas intervenciones desde una perspectiva discusivo multimedial y didáctico discursiva.Analysis of open online education forum from a discursive multimodal and didactic discursive perspectives Abstract
Not all uses of information and communication technologies (ICT) guarantee the knowledge construction. For that reason, the study of forum communicative modalities becomes important. With regard to this, and considering that the open intervention is usually a guide for the following interventions, the aim of this article is to elaborate a characterization of the forum open interventions. In this sense, these interventions are analyzed from multimodal discursive and didactic discursive perspective.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
20-09-2010
How to Cite
Alvarez, G., & Morán, L. (2010). Análisis de las intervenciones de apertura de foros de formación online desde una perspectiva discursivo multimedial y didáctico discursiva. Edutec, Revista Electrónica De Tecnología Educativa, (33), a142. https://doi.org/10.21556/edutec.2010.33.434
Issue
Section
Journal articles
License
By submitting the paper, the authors assign the publication rights to the journal Edutec. For its part, Edutec authorises its distribution as long as its content is not altered and its origin is indicated. At the end of each article published in Edutec, the citation procedure is indicated.
The management and editorial board of Edutec Revista Electrónica de Tecnología Educativa do not accept any responsibility for the statements and ideas expressed by the authors in their work.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)