Valoraciones de los alumnos sobre el e-learning en las universidades andaluzas
DOI:
https://doi.org/10.21556/edutec.2010.31.440Keywords:
Percepciones de los alumnos, E-learning, UniversidadAbstract
Las investigaciones donde se solicitan las opiniones a los alumnos sobre las percepciones y valoraciones que tienen respecto a las acciones educativas soportadas en e-learning se han extendido en los últimos tiempos. En el capítulo se analizan los resultados de una investigación que perseguía recoger las percepciones que los alumnos de diferentes Universidades públicas de Andalucía, tienen respecto al e-learning. En concreto se analizan las expectativas con las que suelen comenzar estas acciones, si se cumplieron sus expectativas al finalizar los módulos de formación, motivos por los cuales pensaban que no se habían cumplido las expectativas, grado de satisfacción mostrado con la experiencia. También se presentan los resultados encontrados respecto a los aspectos más destacados para su formación a través de Internet, y los aspectos que consideran como más inadecuados. Al mismo tiempo se analizan las relaciones entre las expectativas iniciales de los estudiantes, la dinámica llevada por los profesores y otras variables con el grado de satisfacción alcanzado.
Abstract
The investigations which seek the views of students about the meaning and perception with regard to educational activities supported e-learning has spread in recent times. In the chapter discusses the results of an investigation that sought to collect students' perceptions of different public universities in Andalusia, with respect to e-learning. Specifically examines the expectations with which they usually start these actions, whether their expectations were met at the end of the training modules, reasons why they thought were not met expectations, expressed satisfaction with the experience. The results were also found on the highlights for training via the Internet, and areas considered most inappropriate. At the same time to analyze the relationships between students' initial expectations, the momentum carried by teachers and other variables with the degree of satisfaction achieved.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
By submitting the paper, the authors assign the publication rights to the journal Edutec. For its part, Edutec authorises its distribution as long as its content is not altered and its origin is indicated. At the end of each article published in Edutec, the citation procedure is indicated.
The management and editorial board of Edutec Revista Electrónica de Tecnología Educativa do not accept any responsibility for the statements and ideas expressed by the authors in their work.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)