Can educational mobile apps strength multiple intelligences development?

Authors

  • Raúl Santiago Campión Universidad de La Rioja
  • Daniel Amo Filvà Máster Oficial en Educación y TIC (e-learning) - Universitat Oberta de Catalunya
  • Alicia Díez Ochoa Universidad de Navarra

DOI:

https://doi.org/10.21556/edutec.2014.47.63

Keywords:

teoría de las inteligencias múltiples, aprendizaje móvil, apps educativas

Abstract

In this article a practical and concrete proposal is presented in order to deal with the development and strengthening of the Multiple Intelligences Theory through the use of mobile educational apps. The first part will consist in a description of the concept and educational relevance of the Multiple Intelligences Theory, to then consider the advantages of mobile devices in this context and, finally, put forward three educational apps for each of the nine intelligences.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Raúl Santiago Campión, Universidad de La Rioja

Profesor Aree Didáctica y Organización Escolar

Universidad de La Rioja

Alicia Díez Ochoa, Universidad de Navarra

Profesora asociada de la Universidad de Navarra

References

Armstrong, T. (2006). Inteligencias múltiples en el aula. Guía práctica para educadores. Barcelona: Paidós D.L.

Bragg, L. (2003). Children's perspectives on mathematics and game playing, in Mathematics education research : innovation, networking, opportunity : proceedings of the 26th annual conference of the Mathematics Education Research Group of Australasia, held at Deakin University, MERGA Inc., Pymble, N.S.W., pp. 160-167.

Díez Ochoa, A.; Santiago Campión, R.; Navaridas Nalda, F. (2012). Catalogación y análisis de la calidad de apps para dispositivos móviles: el Proyecto Eduapps. en Comunicación y pedagogía: Nuevas tecnologías y recursos didácticos, ISSN 1136-7733, Nº 259-260, 2012, pág. 52

Geddes, S. (2004). Mobile Learning in the 21st century: Benefit for learners. Consultado el 01 de junio de 2013 en: http://knowledgetree.flexiblelearning.net.au/edition06/dowload/geddes.pdf

Gardner, H. (2011). Premio Príncipe de Asturias de Ciencias Sociales: http://www.rtve.es/alacarta/videos/premios-principe-de-asturias/howard-gardner-nuevo-premio-principe-asturias-ciencias-sociales/1097758.shtml

Gardner, H. (1999). Intelligence reframed: Multiple intelligences for the 21st century. New York: Basic Books.

Harvard Graduate School of Education, Project Zero (1988). Project Spectrum Recuperado de http://www.pz.gse.harvard.edu/project_spectrum.php

Munzenmaier, C. y Rubin, N. (2013). Bloom's Taxonomy: What's Old Is New Again. Recuperado de:

http://educationalelearningresources.yolasite.com/resources/guildresearch_blooms2013%20%281%29.pdf Revisado agosto 2013

Parsons, D. y Ryu, H. (2006). A framework for assessing the quality of mobile learning. Consultado el 01 de junio de 2013 en: http://www.masey .ac.nz/hryu/M-learning.pdf

Santiago, R. y Díez, A. (2012) Dispositivos móviles y educación; ejemplos de las 3 mejores apps para cada nivel educativo. Biribilka, Revista de Centros de Apoyo al Profesorado, Gobierno de Navarra

Published

03-04-2014

How to Cite

Santiago Campión, R., Amo Filvà, D., & Díez Ochoa, A. (2014). Can educational mobile apps strength multiple intelligences development?. Edutec, Revista Electrónica De Tecnología Educativa, (47), a269. https://doi.org/10.21556/edutec.2014.47.63