Web 2 (y 3).0 desde una óptica empresarial

Authors

  • José Ignacio Aguaded Gómez Universidad de Huelva
  • Manuel Fandos Igado Master-D S.A.

DOI:

https://doi.org/10.21556/edutec.2008.26.467

Keywords:

Educación, Enseñanza, Formación abierta, Web 2.0, Web 3.0, E-learning, On-line, Blended learning

Abstract

Los autores de este artículo nos proponen que «lo educativo» también está impregnado por «lo económico» y que empresas e instituciones educativas se enfrentan hoy a unos problemas derivados de las herramientas y canales que, cada vez más, están empleándose en los procesos educativos de enseñanza-aprendizaje.

Una idea sobresaliente de este artículo es la consideración del alumno como un cliente que demanda un producto o servicio acorde con sus necesidades particulares.


Abstract

The authors of this article suggests that what is «educational» is also related to what is «economical» and that companies and educational institutions have to face up to the problems generated by the tools and channels which are often used in teaching / learning educational processes .
An excellent idea in this article is to consider the student a client who demands a product or service which matches his individual needs.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

20-07-2008

How to Cite

Aguaded Gómez, J. I., & Fandos Igado, M. (2008). Web 2 (y 3).0 desde una óptica empresarial. Edutec, Revista Electrónica De Tecnología Educativa, (26), a095. https://doi.org/10.21556/edutec.2008.26.467

Issue

Section

Journal articles