Un perfil de utilización de los mapas conceptualesde Nowak en proyectos de informática educativa
DOI:
https://doi.org/10.21556/edutec.2005.19.522Keywords:
Mapas conceptuales, Proyectos de aprendizaje, Tecnología educativaAbstract
El artículo presenta un perfil sobre representaciones y consecuencias de utilización de mapas conceptuales en proyectos de aprendizaje que integran recursos de informática, con resultados que refuerzan las necesidades de aproximar prácticas docentes y fundamentaciones teóricas. La investigación fue delineada con presupuestos de la Teoría de Aprendizaje Significativo de Ausubel y observación participante de un seminario ocurrido en el foro del ambiente virtual e-Proinfo, del Ministério de la Educación (Brasil), con Asistentes Técnicos Pedagógicos de Núcleos de Tecnología Educativa, en curso de Especialización en Informática en Educación.
A Nowak´s conceptual map utilization profile in educational informatic projects
Abstract
The paper shows a profile about representations and consequences of conceptual map utilization in learning projects that integrate informatic resources through results that reinforce the necessities of approaching teaching practices and theoretical justification. The research was delineated by AusubelMeaningful Learning Theory purposes and participating observation in a seminar taken place during e-Proinfo virtual environment forum, organized by Education Ministry (Brazil), with Pedagogic Assistants from Educational Technology Centers, in Educational Informatic Specialization Course.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
By submitting the paper, the authors assign the publication rights to the journal Edutec. For its part, Edutec authorises its distribution as long as its content is not altered and its origin is indicated. At the end of each article published in Edutec, the citation procedure is indicated.
The management and editorial board of Edutec Revista Electrónica de Tecnología Educativa do not accept any responsibility for the statements and ideas expressed by the authors in their work.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)