Situación de extrema diversidad y tecnologías de la información y la comunicación. Intervención en una unidad con pacientes residentes
DOI:
https://doi.org/10.21556/edutec.2006.22.500Keywords:
Extrema diversidad, Discapacidad, Enfermos crónicos, Ayudas técnicas, Tecnologías de la información y la comunicaciónAbstract
Este artículo describe la intervención realizada en la Unidad de Semicríticos del Hospital Son Dureta y mediante un convenio con la Facultad de Educación de la Universidad de las Islas Baleares, centrándose en la descripción de la utilización de las TIC's como recurso para mejorar la calidad de vida de los pacientes en situación de extrema diversidad residentes en la Unidad.
Abstract
This article describes the intervention made in the Son Dureta Hospital's Semicritical Unit by means of an agreement with the Faculty of Education of the University of the Balearic Islands.
The article is based on the description of how useful the TIC's (Information and Communication Technologies) are as a resource to improve the extreme diversity resident patient's quality of life in the Unit.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
By submitting the paper, the authors assign the publication rights to the journal Edutec. For its part, Edutec authorises its distribution as long as its content is not altered and its origin is indicated. At the end of each article published in Edutec, the citation procedure is indicated.
The management and editorial board of Edutec Revista Electrónica de Tecnología Educativa do not accept any responsibility for the statements and ideas expressed by the authors in their work.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)