Flipped classroom in english in primary education
DOI:
https://doi.org/10.21556/edutec.2016.56.654Keywords:
Flipped learning, blended learning, primary education, autonomous learning, EFLAbstract
This paper presents the results of an educational innovation project, awarded by the Ministry of Education, Culture and Universities of Murcia, with code 0708. The objective of this work is the design, implementation and evaluation of an Flipped Learning experience in the area of English with Primary students from grade 4 to check if it is possible to increase the learning motivation of the students in the selected sample.
The evaluation and analysis of the experience has been framed in the case study methodology using as main techniques for gathering information questionnaire and observation record.
Then the most relevant data of experience and its results will be presented, thanks to which we could check that, in the case studied, Flipped Learning methodology has been very interesting and motivating, which also gave us information to continue this line of work in other subjects and with a greater number of students.
Funding
Consejería de Educación
Cultura y Universidades de la Región de Murcia
Downloads
References
Adell, J. y Castañeda, L. (2010). Los entornos personales de aprendizaje (ples): Una nueva manera de entender el aprendizaje. Recuperado de https://digitum.um.es/jspui/bitstream/10201/17247/1/Adell&Casta%C3%B1eda_2010.pdf
Aguaded, I. y Cabero, J. (2014). Avances y retos en la promoción de la innovación didáctica con las tecnologías emergentes e interactivas. Recuperado de: http://tecnologiaedu.us.es/tecnoedu/images/stories/educar.pdf
Calvillo A. (2014) El modelo Flipped Learning aplicado a la materia de música en el cuarto curso de Educación Secundaria Obligatoria: una investigación-acción para la mejora de la práctica docente y del rendimiento académico del alumnado. Tesis Doctoral. Universidad de Valladolid. Segovia. Recuperado de https://www.educacion.gob.es/teseo/imprimirFicheroTesis.do?fichero=53363/
García, F. y Doménech, F. (1997). Motivación, aprendizaje y rendimiento escolar. Revista electrónica de motivación y emoción. Recuperado de http://reme.uji.es/articulos/pa0001/texto.html
Gutiérrez, I; Sánchez, M.M. y Castañeda, L.(2013). Nuevos medios, procesos y materiales de trabajo en las aulas de educación infantil y primaria. En Martínez
Serrano, M. C.(2013). Buenas prácticas educativas en el uso de las TIC (pp: 75-106). Jaén: Joxman
Morrissey, J. (2007). El uso de TIC en la enseñanza y el aprendizaje. Cuestiones y desafíos. Magadán, C & Kelly, V.(Comp.) Las TIC: Del Aula a La Agenda Política, Pp-81-90) IIPEUNESCO, Sede Regional Buenos Aires: Unicef.
Rodríguez, D. y Valldeoriola, J. (s.f.). Metodología de la Investigación. UOC. Recuperado de http://zanadoria.com/syllabi/m1019/mat_cast-nodef/PID_00148556-1.pdf
Roig R. y Flores, C. (2014) Conocimiento tecnológico, pedagógico y disciplinario del profesorado: el caso de un centro educativo inteligente. EDUTEC, Revista Electrónica de Tecnología Educativa, 47. Recuperado de http://edutec.rediris.es/Revelec2/Revelec47/n47_Roig-Flores.html
Sabariego, M. (2010). Etnografía y estudio de casos. En Santiago Nieto Martín Editor, Principios, métodos y técnicas esenciales para la investigación educativa (pp. 425-445). Madrid. Dykinson.
Tourón, J.; Santiago, R. Y Díez, A. (2014) The Flipped Classroom: cómo convertir la escuela en un espacio de aprendizaje. Grupo Océano
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
By submitting the paper, the authors assign the publication rights to the journal Edutec. For its part, Edutec authorises its distribution as long as its content is not altered and its origin is indicated. At the end of each article published in Edutec, the citation procedure is indicated.
The management and editorial board of Edutec Revista Electrónica de Tecnología Educativa do not accept any responsibility for the statements and ideas expressed by the authors in their work.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)